Millennials sê gesond is die nuwe mooi

This slideshow requires JavaScript.

As ’n mens aan die term “liggaamsbeeld” dink, kom gedagtes soos onrealistiese uitbeeldings, die media, ontevrede vrouens en verwante eetsteurnissiektes dikwels na vore. As ’n mens die term “millennials” (ook bekend as Generasie Y) hoor, laat dit jou dink aan iemand wat tussen 1980 en 2000 gebore is; of lui, bederf, tegnologie-behep en alwetend is. Sit hierdie twee terme egter saam en dit kan ’n moontlike ommekeer in die etikettering van liggaamsbeeld beteken.

Tydens ’n Amerikaanse studie wat in 2012 gedoen is, The Woman in the Mirror, is daar bevind dat uitbeeldings in tydskrifte en op televisie 69% laerskoolmeisies beïnvloed ten opsigte van hul liggaamsbeeld en 47% erken dat daardie “ideale figuur” hulle op diëte laat gaan. Dit lei tot verskeie gesondheidsgevolge soos eetsteurnisse, depressie en ’n lae selfbeeld.

Dit is egter geen geheim dat die mode- en media-industrie die groot sondebokke van hierdie liggaamsbeeldkwessie is nie, waar vrouens reeds vir meer as 20 jaar aan sosiaal aanvaarbare grense gemeet word. Die tydskrifte Seventeen en Cosmopolitan is net twee van vele wat skuldig is aan onrealistiese uitbeeldings van vroue en meisies en dat die tydskrifte grotendeels uit artikels bestaan wat oor voorkoms handel.  Oor die algemeen het vrouetydskrifte ongeveer tien keer meer inhoud wat oor diëte en gewig handel as manstydskrifte.

Millennials, waaruit die samelewing van vandag grotendeels bestaan, het die rol van die media, veral sosiale media, tot ’n groot verandering gebring wat sosiale beperkings al hoe meer bevraagteken en uitdaag.

Hoewel millennials dikwels gestereotipeer is as tegnologie-beheptes, gebruik hulle hierdie vernuf as ’n platform om met die samelewing te kommunikeer. ’n Mens kan duidelik sien hoe bewegings of veldtogte via sosiale media vlamgevat het, byvoorbeeld Bring back our girls, #Feesmustfall en ook veldtogte oor liggaamsbeeld soos Love your Curves. Deur middel van sosiale media, het millennials verskeie media-, mode-en skoonheidshuise begin aanspreek oor hul onrealistiese uitbeeldings van vrouens.

Hierdie jaar het daar vir die eerste keer plusgrootmodelle tydens die modeweek op die loopplanke verskyn. Veldtogte (aanlyn) en ambassadeurs wat liggaamstevredenheid en ’n gesonde leefstyl motiveer, het al hoe gewilder geraak en die diversiteit van figure word al hoe meer algemeen en aanvaarbaar.

Daar is reeds talle millennial-ambassadeurs wat positiewe liggaamsbeeldveldtogte regoor die wêreld begin het, bv. Gabi Fresh (#Fatkini), Virgie Tovar (Lose Hate Not Weight) en selfs die bekende onderklere handelsnaam, Victoria Secret het ’n reeks genaamd “The Perfect Body” uitgebring wat ’n groter verskeidenheid onderklere vir alle figure bied.

Een van die grootste veldtogte is die Dove real beauty-veldtog wat  in 2004 begin is. Hierdie veldtog streef daarna om die variasies van vroue se natuurlike voorkoms te vier en hulle te inspireer om gemaklik met hul lyf te wees. Met hul nuwe definisie van “mooi” is hulle vandag nog na tien jaar ’n simbool van omstredenheid. ’n Onlangse geval was toe die 21-jarige Suid-Afrikaner, Dora Mijeaux, wat die Twitterhutsmerk #ThighsForJeaux laat vlamvat het nadat sy haar volgelinge vroeër in Januarie die jaar aangemoedig het om natuurlike foto’s van hulle dye op Twitter te sit. Teen die middag was hierdie hutsmerk ’n tendens op Twitter.

“Ek is al menigte kere in die straat geteister met seksuele en afbrekende opmerkings en dit het veroorsaak dat ek my dye begin wegsteek het. Ek het net op ’n dag besluit tot hiertoe en nie verder nie,” vertel sy aan Marie Claire-tydskrif.

Volgens Mijeaux, wou sy die problematiese standaarde van voorkoms aanspreek via haar hutsmerk. Haar doel is om ’n oordeelvrye en positiewe liggaamsbeeld platform vir vroue daar buite te skep wat wys dat jou gesondheid belangriker as jou voorkoms is.

Melissa Nieuwoudt, ’n voormalige plusgrootmodel, vertel hoe mense se siening van haar weens hierdie liggaamsbeeld veldtogte, van ’n “plusgrootmeisie” na ’n “normale meisie”, verander het.

“Omdat sosiale media so ’n kragtige platform vir hierdie positiewe liggaamsbeeldbeweging is, veroorsaak dit dat mense minder afbrekende kommentaar op foto’s lewer. Ek dink ons generasie (millennials) het ’n belowende verandering begin, waaraan oor baie jare nog geskaaf en geskuur moet word.”

Carli Potgieter, ’n ambassadeur van Mia’s Training, ’n fiksheidgimnasium in Stellenbosch, stem hiermee saam, maar verduidelik egter dat hoewel sy ten gunste van hierdie positiewe liggaamsbeeldveldtogte is, hoop sy dat daar nog meer fokus op gesondheid geplaas sal word.

“Deur gereeld te oefen en gesond te eet, lei tot ’n gesonde lewe, ongeag hoe jy lyk. Daar is baie ander siektes soos byvoorbeeld diabetes wat ’n gevolg van ’n ongesonde leefstyl is. Die sleutelwoord is balans,” vertel Potgieter.

Dokter Judy Kotze, ’n dieetkundige met ’n MA in Voeding, voeg by dat hierdie veldtogte egter nie beteken dat eetsteurnisse en verwante gesondheidsiektes gaan verdwyn nie en dat simptome soos kroniese moegheid of skielike gewigsverlies nie ligtelik opgevat moet word nie.

“Onderwerpe soos hierdie is as taboe gesien, maar sosiale media wat hierdie kwessie na vore bring, is voordelig, omdat dit ’n gemeenskap vorm. Dis ons taak om ’n ondersteunende rol vir ons pasiënte te speel en om hulle te help gemaklik wees in hul eie lyf – binne en buite. Niemand moet skaam wees om oor hierdie onderwerp te praat nie.

“Ek hou daarvan om mense met vrugte te vergelyk; elke tipe vrug lyk anders, maar hulle is steeds ’n vrug. ’n Vrug is gesonder as dit nie met allerhande toksiese preserveermiddels behandel word nie en natuurlik omring word deur water en sonlig. So moet mense ook op die natuurlike en regte manier oefen en eet vir ’n beter en langer lewe,” sluit Kotze af.

Vir nog, kyk die ander kant van die kwessie: Millennial-mans glo steeds groter is beter. Daar vind min tot geen verandering in die media ten opsigte van mansliggaamsbeeld plaas nie.

Advertisements

One thought on “Millennials sê gesond is die nuwe mooi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s