Onder een van haar pa se pette kruip ’n kortdaat-dame uit wat vertel dat sy dit verkies om ná oggendure haar oop toekoms aan te pak en hoekom jy haar nie sommer sal sien ’n traan pik nie. Agter Lisa Lottering, ’n studentejoernalis, lê 22 jaar vol hartsmense, seesand… en memes.

Hoewel sy nie daarvan hou om in groot groepe oor koeitjies en kalfies te gesels nie, is sy in haar natuurlike habitat tussen vriende.

Robyn Lategan, haar beste vriendin van graad agt, vertel dat Lisa op die eerste dag van hoërskool eerder alleen met haar foon in die hand teen Hoërskool Stellenberg se muur geleun het. Robyn kan nou vir Lisa op geen ander manier voorstel nie, omdat Lisa se foon haar handelsmerk geword het.

Memes– dís deel van ­Lisa se DNS.

“Haar hele lewe bestaan uit memes, foto’s en emotikons wat haar boodskap oordra. Sy’s skreeusnaaks. Sy het ’n manier om selfs ’n negatiewe storie om te swaai,” sê Robyn.

Lisa se fotolêer op haar foon lyk soos ’n toepassing waar jy memes kan aflaai: Een waar sy op die vloer lê, ’n ander met ’n sneesdoekie oor haar gesig. Dit is meestal unieke uitdrukkings van haarself, want niemand bemeester emosionele uitdrukkings so goed soos Lisa nie. Sy het ’n aanslag met woorde wat haar Instagram-profiel ophelder.

Lisa sit gemaklik met ’n paar stylvolle tekkies aan, alhoewel jy haar maklik met ’n paar Sissy Boys kan omkoop. Eintlik enige skoene, dis haar swakheid. Haar ma vertel tydens hulle uitstappies na die winkel, draai hulle brieke aan by Stuttafords, maar haar modestyl reflekteer ook in winkels soos Cotton on, Factorie en Mr. Price. Robyn beaam dit: “Sy wil dit nie erken nie, maar Lisa is eintlik ’n vreeslike ‘meisie’. Sy hou van mooi aantrek en het vir elke uitrusting bypassende skoene.”

Lisa het as kind reeds haar hardnekkige houding aangeleer. As die enigste dogter met twee broers moes sy haar man staan. Haar ma, Paulina, sê egter dat Lisa dit eerder verkies het om tussen die meisietjies te speel, al het sy en haar broers ’n hegte verhouding.

“Sy is baie streng met haar jonger boetie, daardie tipiese ouer-suster-figuur. Maar tussen-in die gestry, sit hulle langs mekaar ingeryg as die klok half sewe vir 7de Laan slaan.”

Met ’n eerlike knik, bieg Lisa dat sy nie een is wat maklik jammer sê nie, maar dit beteken nie sy kyk haar eie foute mis nie. Sy ontken nie dat sy nie hardkoppig is nie, maar sy staan beslis vir niemand terug nie.

“Ons [Robyn en Lisa] stry oor die simpelste goed, een keer op skool het ons vir twee weke nie met mekar gepraat nie, oor ’n pakkie suurwurms,” bieg Robyn.

Sy is net nie ’n baie emosionele mens nie, want jy sien, die woord “jammer” is nou nie ’n potensiële baanbreker vir ’n Instagram-opskrif nie. Eerder iets wat neig na “#sorrynotsorry”.

Lisa huil nie sommer nie, behalwe as dit by honde kom. As jy haar oorlede Misty noem, pluk jy ’n teer snaar in haar hart. Volgens haar oudste broer, Gerchwen, dink hy nie dat die familie Lisa al ooit sien huil het nie, al weet hy sy’s nie ’n klip nie.

“Ek raak heeltemal te ongemaklik in emosionele situasies, al is die meeste van my vriende oor-emosioneel. As mense huil, troos ek hulle met ’n klop op die skouer. Mense irriteer my maklik, veral in die oggend, ek moet eers kans kry om te ontdooi met ’n koppie koffie. Ek hou daarvan om alleen te wees,” verduidelik Lisa.

Lisa is iemand wat jy soos ’n  naartjie moet afskil: deel vir deel en as jy by die binnekant uitkom, leer jy haar skyfie vir skyfie ken. Eers dán besef jy sy is ’n soete en genotvolle ervaring.

Die atmosfeer wil-wil nog rustig raak, toe klap Lisa dit weg met ’n gil en sug. Bo ons is ’n sokkerwedstryd tussen Liverpool en… wie gee om; Lisa stel net belang in die rooi-geklede mans wat soos LED-liggies oor die veld flits. Sy bieg dat sy sokker eers net vir Cristiano Ronaldo gekyk het, maar die rooi hemde het met elke wedstryd haar hart al hoe vinniger laat klop.

Benewens haar entoesiasme oor Liverpool, het sy self ook sokker gespeel, asook netbal, maar moes as gevolg van ’n knie-operasie haar sport belangstelling maar op die skerms uitleef.

“Kruisligamente is ’n euwel.”

Lisa is op haar gelukkigste by die see. Sy en haar jonger boetie gaan graag saam.

“Dit laat my rustig voel, en of daar nou baie of min mense is, ek en my gedagtes kan ure op die sand spandeer. My boetie is net so lief vir die see en omdat ek so besig is met my kursus, gebruik ek die geleenthed om saam met hom tyd te spandeer. Dis my ‘treat’. Dan is dit alle fone af, maar net partykeer, tot ek weer ’n lekker idee kry.”

Lisa stel belang om in navorsingsjoernalistiek te gaan, maar haar kursus laat haar ’n ander deuntjie begin sing. Sy glimlag senuweeagtig terwyl sy sê dat sy nou eers wil fokus om die kursus deur te kom.

“Ek glo God sal vir my ’n paadjie uitlê as die tyd reg is. My plan is om ’n internskap by Smile-fm te doen. So I got that going for me, which is nice.”

Agter al die gesegdes en foto’s, het Lisa ’n streng waardesisteem waarby sy hou. God en haar familie bly eerste en deur elke individuele verhouding wat sy met iemand het, leef sy haar waardes en morele op haar manier uit. ’n Lojale vriendin is sy beslis, en haar helpende hande stuit vir niks. Die avonuurdier binne haar kom gereeld na vore met ’n hashtag of twee van bergklim-, put-put- of stampkar-uitstappie. Verder sien jy haar in haar element op sosiale media. Eintlik is Lisa haar éie element, en haar éie emotikon, én haar eie toepassing. Sy is éie aan haarself.

Gaan kry vir jou die Lisa-app, nou.

(Foto: Lauren Klaasen)

Leave a Reply

